Home-Gym: 5 minuten work-out

26 mei 2022

In verband met Covid19 zit je waarschijnlijk meer thuis dan normaal en een bezoek aan de sportschool is momenteel niet mogelijk. We voelen met je mee en hebben daarom een exclusieve Janssen Cosmetics training bedacht. Gewoon bij jou thuis en het enige wat jij nodig hebt is een sportmatje en 5 minuten van jouw tijd. Waar wacht je op? Laten we aan de slag gaan! 

De training bestaat uit negen effectieve oefeningen, elk duurt maar 30 seconden en er is een pauze van 5 seconden tussen elke oefening. Veel plezier! 

Door sporten verbetert je bloedcirculatie, dat heeft ook effect op je huid. Je huid ziet er dan gezonder uit. Combineer daarom jouw Janssen Cosmetics skincare routine regelmatig met deze work-out voor een extra stralende huid.  

Maak deze work-out nog effectiever door het te combineren met onze Body Contour Booster. Dankzij de extra werkzame stoffen van de Body Contour Booster kun je nog grotere effecten bereiken. Wij raden aan om de Body Contour Booster na de work-out en het douchen aan te brengen.  
Tip: Douche niet te warm, dat spoelt lipiden en vetten van het huidoppervlak af en maakt het droog. Droog de huid na het douchen goed af en breng het product vervolgens royaal aan op je lichaam.  
 
SQUAT 

Sta rechtop en zet je voeten op schouderbreedte, zorg dat ze naar voren wijzen. Buig je benen, alsof je op een stoel gaat zitten, en houd je rug recht. Zorg dat je knieën niet voorbij je voeten komen. Duw jezelf vanuit je hakken weer omhoog. Blijf deze beweging herhalen tot de tijd om is.   

 
LUNGES 

Begin rechtop met je voeten bij elkaar. Kijk vooruit en niet naar je voeten. Stap met je rechterbeen naar voren en buig door je been tot je knie een hoek van 90° vormt. Je linkerbeen zal automatisch meebuigen, deze raakt de grond net niet aan. Druk jezelf met je been omhoog en wissel telkens van been na iedere lunge.

 
SIT UPS 

Ga op je rug liggen en buig je knieën. Span je buikspieren aan en kom met je bovenlichaam van de grond naar je knieën. Na één seconde laat je je bovenlichaam langzaam terugzakken, stop net voordat je grond aanraakt. Herhaal de oefening en zorg dat je voeten op de grond blijven.

 
PLANK

Begin in een liggende positie op je buik. Steun met je onderarmen en tenen op de grond. Breng nu je knieën van de grond en strek je benen om een rechte lijn te vormen met je lichaam. Houd je bovenlichaam recht met je onderlichaam en kijk recht naar beneden. Houd deze houding 30 seconden vast. 

 
PUSH-UPS

Neem een plank-houding aan, maar deze keer met gestrekte armen die je op schouderbreedte neerzet. Zak langzaam door je armen tot ze een hoek van 90° vormen en druk jezelf in een rechte lijn weer omhoog. Doe de push-ups op je eigen tempo gedurende 30 seconden. 

 
BACKSTRETCHER

Start in een liggende positie op je buik. Til je armen en benen op, je torso blijft op de grond. Strek je armen langzaam uit en breng ze weer terug naar de begin positie. Herhaal deze beweging tot de tijd voorbij is.   

 
JUMPING JACK

Sta rechtop met je voeten bij elkaar en je armen langs je lichaam. Zwaai in één springbeweging met je benen naar buiten en zwaai je armen omhoog. Spring in de volgende beweging terug naar de beginpositie. Voer het tempo op en houd dit 30 seconden vol. 

 
RUN!

We gaan knieheffen! Ga rechtop staan met beide benen op de grond. Breng je armen naar je bovenlichaam en breng je knieën in een hoog tempo om de beurt zo hoog mogelijk in de lucht. 

 
WIPE

Ga op je rug liggen en strek je armen langs je lichaam. Strek je benen en til ze een stukje van de grond. Span je buikspieren aan en rol je benen gestrekt naar je bovenlichaam toe. Rol langzaam weer uit en stop met gestrekte benen vlak voor je de grond aanraakt. Houd deze beweging 30 seconden vol, het is de laatste oefening van deze work-out!